1 Haziran 2009 Pazartesi

Kara Murat

Sizleri bilmem ama biz çocuken Urfa'da Tarkan çizgi romanını anarken tek başına "Tarkan" demezdik pek. "Tarkan-Kara Murat" derdik. İkisi de aynı formatta ve benzer edisyonda yayınlandığı için olsa gerek her zaman kardeş dergiler gözüyle bakardık. Kara Murat'ın yarı çizgi roman havası olmasına rağmen gerek ekindeki çizgi romanlar gerek içeriğindeki erotik soslu muhteşem serüvenler dergiyi heyecanla okumamı sağlardı. Bir de kapakları hakikaten güzeldi. Ardından Cüneyt Arkın'lı filmleri geldi... Sonra Günaydın gazetesindeki tefrikalarını hatırlıyorum. Ama ilk edisyondaki o derginin havasını hiç bir şey vermedi. Son olarak Kara Murat romanları düz kitap olarak yayınlandı ve satışta.
Kara Murat'ın yaratıcısı Rahmi Turan şimdilerde Hürriyet gazetesinde köşe yazıları yazıyor. Kendisine bir selam mesajı attım. Nezeket gösterip cevap yazmış Gönderdiği cevabı-kendisinden aldığım izne istinaden-aşağıya ekledim. İyi okumalar.SelamlarLami Tiryaki
Sevgili Lami TİRYAKİ,
Evet, tahmin ettiğiniz gibi Kara Murat romanlarının yazarı benim, şimdi Hürriyet'te makaleler yazıyorum. Kara Murat romanları resimli olarak Günaydın Gazetesi'nde yayınlandığı ve ayrıca dergi olarak çıkarıldığı dönemlerde büyük ilgi gördü va satış rakorları kırdı. 16 ya da 17 cilt olmalı. Bunlardan 9'u filme alındı. Kara Murat rolünü oynayan Cüneyt Arkın sarışın oğluna da "Kara Murat" adını verdi. Benim oğlumun adı da Kara Murat'tır ve gerçekten Kara Murat'a benzemektedir. Bu arada şunu da belirteyim; Ben ilki hariç, çevrilen filmleri beğenmedim. Film şirketi telif hakkını satın aldıktan sonra senaryolarda çok değişiklikler yaptı, işin kolayına kaçtı. Buna rağmen o filmler de büyük iş yaptı. Uzun yıllar yazdıktan sonra, artık yoruldum. Yeni romanlar yazmayı gençlere bırakıyorum. İlginize çok teşekkür eder, sağlık ve mutluluk dilerim. Sevgi ve saygılarımla... Rahmi TURAN

Hiç yorum yok: